Бувають ситуації, коли людина зі страховим полісом не отримує кошти від компанії. Зазвичай це відбувається тоді, коли шкода не є страховим випадком або зазначена у винятках у договорі страхування.
Що є страховим випадком?
Страховим випадком — є подія, яка передбачена договором зі страховою компанією та трапилась під час дії цієї угоди. Коли ця подія трапляється і клієнт своєчасно сповіщає страховика про неї, людині компанія виплачує страховку.
Це та подія, при якій клієнт точно отримає страхову виплату. Треба уважно читати угоду, щоб точно розуміти, про що мовиться. Наприклад, фраза «стихійні лиха» доволі обтічна. У договорі може бути згадано повінь, але не ураган. Тож варто вивчати всі умови угоди.
Ознаки страхового випадку
Декілька критеріїв, за якими визначають, чи є випадок страховим:
- він випадковий і несподіваний, але не зрежисований;
- обов’язково має бути нанесена шкода майну чи людині, яку можна об’єктивно оцінити в грошовому еквіваленті;
- має бути зв’язок між подією і пошкодженням.
Останній пункт означає, що страховий випадок поширюється тільки на нові пошкодження. Якщо в аварії дряпають двірцю, а бампер був уже пом’ятий, то відшкодують вам тільки подряпину.
Що буде, якщо не повідомити страховику про подію?
Страховик не може відстежувати кожного клієнта та його дії. Тож людина сама при настанні страхового випадку має сповістити про нього страховій компанії. В угоді визначено термін, в який можна повідомляти про це. Зазвичай він триває 2-3 дні з моменту події. Якщо ж клієнт не звернувся своєчасно, то компанія має право відмовити у допомозі. Адже не може в такому випадку провести об’єктивне розслідування.
Отже, страховий випадок визначено чітко в договорі. Цим документом ви маєте користуватися, щоб відстоювати власні права. В Україні можна звернутися до ARX.